söndag 28 december 2008

Julmarknad!

Hoppade i tomtedräkten och tog tunnelbanan in till Gamlastans julmarknad förra helgen.

Hade med mig flygväskan så jag kunde få åka med pappa... Var lite rätt att bli nertrampad av julstressade människor. Lagom höjd var det att lukta på korvar och sockervadd som folk gick och åt på. Varje gång jag gapa för att ta mig en tugga var mamma där och mota bort mig. Hon ska alltid förstöra det roliga.


Stannade till och kolla på NKs julskyltning på vägen hem det var lite mysigt.

Men jag måste säga att jag och min tomtedräkt gjorde succe på julmarknad. Nu finns jag i varenda turists fotoalbum. En och annan med videokamera kom också fram och filma minsann. Ångrar mig lite att jag inte tog betalt per foto i frolic. Det ska jag göra nästa år :o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så klart alla ville fotta dig söta Sigge!

Du har fått en utmärkelse av mig. Kolla in den vetja :)

Anonym sa...

Så go´och tjusig e du Sigge gubben. Vi i skaune saknar dig mycket och mamma din me´såklart.
Kramizar Martina & Elsa