måndag 6 april 2009

FånTratt!

Vaknade upp i fredags till ett strålande väder, skuttade ut på gården och mötte min dagmamma och livet blev ännu mer fantastiskt! Åkte till vetrinären för att hämta mitt pass och fick nån spruta... Och somna! Vakna upp med tratt och något som saknades mellan benen... Vetten hade snott mina kulor! Jag var lite trött och drogad när vi gick därifrån men jag tror mamma den j..eln betala för det!!
Nu mår jag prima igen och har vant mig vid tratten det är lite småsaker bara som jag behöver hjälp med... Kan ju inte klia mig själv så det blir en del sånt. Sen hjälpte pappa mig med en ställning till mitt ben eftersom jag inte kan hålla i det själv.
Mamma som var boven i dramat henne bara driver jag med. Hon får igen kan man säga. Fast jag kan dricka och äta själv får jag henne till att hålla i glaset och mata mig med sked :0) Det är hennes straff.
Sen att jag får en köttbulle morgon och kväll och en leverpastejklick mitt på dagen det gör ju inte livet helt fel! (Det är maskerad antibiotika och smärtstillande, men säg inget till Sigge. Mammas ant.)

1 kommentar:

Pauline sa...

Hej Det är pauline, ägare till Oz, sigges bror =),,, tänkte fråga om du märkt av någon förändring på Sigge sem han blev kastrerad, nåt possitivt/ negativt,, funderar på att kastrera oz med. skickade iväg ett meddelande på den här bloggen för att tag sen,, men det verkar inte ha nåt fram =)