måndag 13 juli 2009

Svårflörtad!

Nu får jag gå närmare Gustav utan att han blir arg och morrar på mig. I förmiddags låg vi tillsammans i fönstret och spanade. Gurra verkar gilla att ligga på sin fönsterplats. Har erbjudit honom min filt men tydligen gillar katter att ligga utan...


Gustavs enda regel här hemma är att han absolut inte får gå ut. Gurra vill inte riktigt hålla med och tjatade jättelänge efter att vi hade gått och lagt oss att han skulle få gå ut och jaga möss. Tydligen har han hört att det är bra jaktmarker där vi bor. Gästvänlig som jag är tog jag fram Remmi så han kan jaga honom inomhus. Gustav säger att Remmi inte är en riktig råtta... Ska fråga mamma om inte vi kan se Råttatouille imorgon. Då ska Gurra få se att Remmi visst är en riktig råtta!

2 kommentarer:

Pauline sa...

har sat det förut men,himlar va lik de är Sigge och min Oz, på den bilden när han sitter i fönstret, kan jag inte se skillnad =)

Elise sa...

Nej dom är verkligen sjukt lika. Att du kallar Oz för pipen förstår jag när jag hör Sigge :0) Skulle vara riktigt kul att se dem tillsammans.