söndag 6 december 2009

Parkeringsbiljett...

Mamma var hemma hos en kompis med kattungar och jag fick vakta bilen för att inte bli påhoppad av mamma katt. Med två kullar kisungar var det 2 mamma katt så jag var ganska nöjd att slippa det riskfyllda uppdraget. Ligger som bäst och vilar när jag märker att någon grejjar fram på bilen. Ser en som drar i vindrutetorkaren.
När mamma kommer tillbaka är hon eld och lågor att parkeringsboten ska betalas med mina julklappspengar! För att jag inte passade bilen ordentligt!! Men vaff... Vad hade hon tänkt sig! För det första var jag inlåst i buren som jag inte kommer ur (buren i pappas bil kan jag öppna och gå ut och in som jag vill, himla praktiskt). Jag sitter i en låst bil och hon har inte lämnat nyckel så hade jag kommit ur buren hade jag inte kommit ur bilen... Och så har den drummeln parkerat MOT körriktningen! Vad ville hon att jag skulle göra, bita poliskonstapeln i byxbenet och pinka på hans bil? Man kan faktiskt få munkorgstvång för sånt... Jag gömde huvet under filten och tyckte situationen var aningen pinsam.
Nu har vi enats om en lösning. Om jag äter upp boten så finns den inte. Och ska jag vakta bilen fler gånger får hon lära sig att parkera som folk. Kan ju säga att det inte är hennes första lapp i vindrutan och det är alltid klantskallegrejjer!!

Jag behöver hjälp med en grej också... Jag skulle vilja lägga en RSS feed eller vad det heter på min blogg... Så folk som har igoogle eller liknande kan se när jag har lagt upp nya inlägg. Någon som kan förklara hur man gör? Jag har frågat pappa som är teknisk chef på sitt jobb. Han vet inte ens vad det är. Ska snacka med hans chef om han vet vad det är för inkompetent snubbe han anställt... Men först ska jag upp på köksbordet och sno lite julskinka. Jag älskar läckerheterna den här tiden på året!

2 kommentarer:

Sigges Pappa sa...

Chef? Jag är direktör på jobbet!

Sigge sa...

Ännu värre!