tisdag 2 mars 2010

Minus!

Efter ett par dagar plus och jag äntligen kunde känna asfalt under tassarna och vårkänslor i kroppen kom kylan tillbaka... Och vägarna snötäckta igen... Jag som hade tvättat upp mina skor och tröja för att lägga undan till nästa vinter. Men jag är onekligen poppis när jag knatar runt i min förort i min vinterstass. Idag var det ett dagis som tyckte jag var en större attraktion än biblioteket som var deras egentliga utflyktsmål. En frusen vovve som fråga var jag köpt mina dojjer. En mormor till en liten 2 kilos terrier som ville veta inköpsställe och alla andra som gick förbi som med glada tillrop utbrast "åh skor på fötterna". Jag ropade tillbaka... "Det har du också om du inte märkt det!" Funderar på att ta flyglektioner i sommar så jag nästa vinter kan hänga på flyttfåglarna söderut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni har verkligen tagit upp kampen mot köldkramperna! // Lisa

Sigge sa...

Ja köldkrampen har ju vunnit över mig länge men nu har jag börjat knappa in!

Sigge - Köldkram 1 - 1583