söndag 28 november 2010

Jaktsäsong!


Farmor ringde och berätta att det bodde tre rådjur utanför deras hus. Snabbade mig in i klädkammaren och dammade av bössan. Bara ett problem att jag inte har åldern inne för att köpa ammunition. Har sovit över hos Nova i natt, försökte nästla mig in hos hennes husse. Börja lite snyggt med att hjälpa till med middagen och så där. Men just när jag skulle fråga skickades jag ut på en åtta (8) kilometers löpartur med ishavskyla och Novas matte. Stämbanden har fortfarande inte tinat upp. Får maila morfar, det ryktas att han har erfarenhet av puffror.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sigge knep bästa platsen i dubbelsängen, dvs mitten högt upp. Nova kom som vanligt och krafsade för att ngn skulle lyfta täcket. Hon blev väldigt förvånad när Sigge lyfte täcket och redan snott platsen :)

Han var grym på löpningen. Ett par försök att fälla mig genom att slänga sig framförf fötterna, annars drog han mig runt. Kan vara bra med bra kondis om du ska jaga rådjur Sigge!! // Lisa

Sigge sa...

Ett paket med luftgevärsskott och jag drar dig runt när du vill Lisa!