torsdag 5 juli 2012

Korv

Prag, himmelen. Eller korvens mecka. Hundens mecka? Jag gillade ju Tyskland och bratwurst men det här stället är helt fantastiskt. På torget finns det två korvmojjar som är enorma. Med all korv du kan önska. De ligger, hänger kommer med bröd eller utan. Jag vart helt förtrollad. Benen rörde sig inte en millimeter, tungan gick runt nosen i hundra kilometer i timmen. Tjacka en liten korv, lagom munsbit. Då fick jag fem stycken såna i ett bröd! Tror jag ska stanna här. Jag kan skicka efter mitt hundhus på kolonin och ställa det bredvid kiosken och leva där.


3 kommentarer:

Sixten sa...

Du får gärna ta med en korv hem

Sixten sa...

Förresten, ta två

Sixten sa...

Datorn lever sitt eget liv. Jag försöker skriva, skriver in allt jag ser som ska identifieras, och ändå misslyckats jag HJÄLP SIGGE!!