torsdag 15 november 2012

Kungligt

Idag va superfint väder och jag drog med mig hela familjen till Hagaparken. Drog en macka och latte och sen va pinsamheterna igång. En liten prommis och vi möter Hans kunglig höghet Daniel, Prinsessan Estelle och mormor Ewa på promenad. Jag skämdes så jag höll på att dö när Mamma glodde så det va tydligt att den stackars prinsen vart besvärad. Sen hälsade hon! Så pinsamt! Man hälsar väl inte på folk man inte känner i det här landet det vet väl vem som helst. Daniel med mamma är väluppfostrade så det hälsade tillbaka snällt med ett leende. Då vänder hon sig om och ska glo ner i vagnen! Där sa jag upp bekantskapen... Livvakterna som gick bakom tittade ju påna och undrade vilken instution hon är på permission från. Men jag lovar, första sak imorgon så ska jag lämna tillbaka henne dit hon borde sitta. Och jag ursäktar å hela släktens vägnar för besväret vi orsakade idag.



Inga kommentarer: