måndag 3 december 2012

Christiania

Jag åkte till Chrsitiania på semestern för att kolla runt lite. Först fick vi gå igenom pusherstreet där det finns massor med lösa hundar. Försökte gå igenom med mina föräldrar kopplade för det är lite ruffiga kvarter men när alla hundar skulle hälsa på mig fick jag gå lös. Tydligen är min blogg väldigt populär där för det va massor med hundar som gillade mig. Nere vid vattnet finns det häftiga hus som är byggda helt utan byggnadsregler och det va egentligen därför jag åkte dit, mysigt ställe för en långis. En av hundarna tyckte så mycket om mig att han följde med mig på prommisen. En timme senare och ganska långt bort mötte han någon som han kände som sa att han genast skulle gå hem. Han hette visst Christian och fick inte alls va så långt hemifrån. På väg till bilen igen fick vi gå förbi alla hundarna igen och jag fick en annan beundrare på halsen. Det va så illa så jag fick gå tillbaka med honom till folk som kände igen honom och kunde säga vart hans husse var så han inte skulle följa efter mig ut på gatan eller än värre, till Sverige.



Inga kommentarer: