måndag 27 april 2009

Shopping...

Pappa den drummeln har lyckats krossa min jobbur. Gillade min gamla bur så mamma körde mig till djuraffärn så jag kunde köpa en ny likadan. När vi kom hem vankades städning så det passade bra att krypa in och provligga buren. Köpte en sele också, bra att ha på jobbet när jag åker skylift. Då måste man ha säkerhetssele. Till nya buren måste man så klart ha en ny filt! Hittade en supergosig... Ok ok jag gillar mys men skvallra inte för stora svarta Shäfern på gården... Jag låg och gnugga ansiktet i den en lång stund innan jag la mig ner och bara var nöjd med mitt inköp.


Provade om den funkade att ligga alldeles platt på och skälla jättehögt. Funkade perfekt! (tills mamma ledsna...)

5 kommentarer:

Axén sa...

Hmm är det leksaksmöss jag ser i bakgrundern på en av bilderna??

(axenanna.blogg.se)

Sigge sa...

Det är mina nya favvoleksaker. Den ena ser ut som en riktigt råtta. Funderar på att skrämma skiten ur mormor med den i sommar ;0 D

Anonym sa...

Vilken tur att du inte satt i buren när den mosades, verkar som du skulle förhandla dig till risktillägg på lönen?

// Nova

Axén sa...

Hmm.. ja du, det är Karl som jagar. Främst vildsvin, rådjur och älg men jag tror inte att hans vovve får jaga rådjur.. fråga mej inte varför men jag får forska i detta.. så fort det blir en vildsvinsskjutning så skickar jag lite blod till sigge=)

Axén sa...

Läser inte till DSK just nu men jag har sökt till hösten iaf.. Läser en kurs nu "när äldres hälsa sviker", den är lika kul som den låter.. Karl ska på jakt i slutet av september så jag antar att det är då jagkten börjar, vi får spara fötterna till sigge!

Ni är väldigt välkomna om ni kommer på festen, men jag förstår om ni inte gör det, du fyller ju jämt=)..

Shit, blir inte lätt att vinna vykortstävligen..