onsdag 10 juni 2009

Stan e full av vatten 2!

Idag regnar det... jag gillar inte regn så efter att jag bajjat i parken drog jag med mamma hem kortaste vägen och börja baka till hennes födelsedag. Egentligen ville jag göra tassavtryckskakor men eftersom hon tydligen ska bjuda på jobbet tyckte hon det var bättre med gaffelmönster.
Det är viktigt att hålla koll på smöret så det inte bränns vid eller kokar över. Kokar det över gör det ont på nosen när man står för nära... men det är det värt för att få sig ett smakprov! Föresten är det utlovat regn på mammas födelsedag. Det betyder att man inte varit snäll... Det är för att jag inte fått leverpastej varje dag, och för att hon har tagit bort mina kulor... Det är inte snällt! På måndag är det min födelsedag, då lovar jag solsken hela dagen! Men berätta inte för storra svarta schäfern att jag är snäll han ska tro att jag är en hemsk kamphund...


Inga kommentarer: