fredag 18 december 2009

Förberedd!

Hörde att det var 20 minusgrader på min semesterort idag. Tur att jag har fått mina dojjer jag budade hem på Ebay. Mjuka med gummisula och lätta att ta på med kardborre. Dom sitter bra men på bilden har jag provat att steppa med dom det är därför de sitter så konstigt bak. Så att steppa med... Bra ljud, sitter sämre.
Eftersom mamma har lyckats skaffa på sig en förkylning som hon inte vill resa med verkar det som att jag ska få flyga upp med min kompis Per. Ska kolla med honom om vi inte kan ta ett plan till Thailand istället. Jag gillar ju snö men det hade varit trevligare om det samtidigt hade varit 25 grader varmt och solsken. Och snöfria fläckar så man slipper stoppa ner hela baken i en snödriva för att bajja.

3 kommentarer:

Kajsa Stövardotter sa...

Hej Sigge!
Jag heter Maria och jobbar på SAS bokningskontor på Frösön.
Jag har just bokat in dig för din resa till Jämtland - du är så välkommen hit!
Men glöm inte dina fina steppskor för vi har riktigt kallt här (-25).
Jag såg din sida på i-net och jag tycker att du är en riktig söt-nos.
Det skulle säkert min smålandsstövar-tik Kajsa Stövardotter också tycka om dig.
Du kan ju nosa efter henne om du promenerar på Frösön, men om det är så kallt som idag så är det ingen ide, för hon är riktigt frusen och ligger hellre kanelbulle i duntäcket såna dagar.
God Jul från Maria och Kajsa Stövardotter

Sigge sa...

Roligt att du hittade hit! Om ni ser mig med Farmor och Farfar på frösön får du stanna och snacka lite. Jag gillar oftast tjejer. Helst luddiga men dom flesta går bra. Du kan inte snacka med dom som håller på med vädret i Östersund om dom kan höja värmen lite!? Har provat dojjorna ute nu, jätteskönt ingen köldkramp alls!

anna sa...

Hahahahaha... shit va söta pjux! Får du springa barfota ute då?=)